2009. augusztus 3., hétfő

Meet Mat Black

Bemutatom Mr Mat Black-et, azaz Black Mat-et. Ez a matrac kb tíz éve van forgalomban, és az Astangás világban nagy neve van. Köztudott, hogy az Astanga-gyakorlók élen járnak a kínai pvc-matracok szétnyuvasztásában, azt hiszem a legrövidebb intervallum 6 hónap, ami alatt kikoptatnak egy közepes minőségű matracot.

Aki már régebb óta rendszeresen nyúzza a matracát, az tudja, hogy egy idő múlva a pvc elkezd foszlani, és a legjobban igénybe vett helyeken kis darabkák szakadnak ki belőle. Mondjuk azok a matracok, amelyeket az Atma Budában használunk, 6 mm-esek, és eddig egész jól beváltak. Nekem még a 4 éve vett szürke-fekete (félvér) Nike matracom is egész jól bírja, bár a szivacsos feléből már kiszakadt néhány darabka.

De most végre itt a Black Mat! Aki használja, azt mondja, egy életig kitart. Nos, én megelégszem 30 évvel, így is kevesebb pvc-t juttatok a környezetembe, mintha félévente cserélném. Szóval a története: István szerezte valakitől, 10 ezer Ft-ért. 2 méter hosszú, 80 cm széles és 7 mm vastag monstrum, mintha egy traktorkereket hajtogattak volna ki. De hasonlíthatnám Darth Vader palástjához is. A súlya szerintem 5 és 7 kg között van, szállításra nem igazán szerencsés. Én most lenyugdíjaztam a Nike-t, így itthon van kettő. A Black-et bent tartom az Atmában, úgyis ott nyúzom a legtöbbet.

Két felülete van, az egyik teljesen sima, a másik rácsos, bordázott. Először a simát fordítottam lefelé, és a bordázottra terítettem a törölközőt, úgy eredtem neki a kipróbálásának. Az első napüdvözlet után azonban meg is fordítottam, mert olyan érzésem volt, mintha aszfalton vinyászáznék. A sima felület valamivel puhább, és jobban tapad, vagyis nem csúszik el a lábad rajta. Persze szakadó izzadtságnál felejtsd el a tapadást, mindenképpen kell egy törölköző vagy Mysore szőnyeg nedvszívónak. A vizes láb semmihez sem tapad, ezt jegyezzük meg. Max a polip csápjaihoz, de az meg vákuumot használ, úgyhogy felejtős.

A sima felületen már egy fokkal (de csak eggyel) kényelmesebb volt, mondhatnám olyan érzés, mintha olvadt aszfalton vinyászáznál. Dehát az Astanga nem a kényelemről szól. Azt hallottam, hogy egyes Astangások úgy oldották meg a kérdést, hogy nem is használnak matracot. Fű, homok, parketta, minden jöhet. Én egyelőre maradok a Black Mat-nél, mindenki ajánlgatja, még David Swenson is. Ha puhára vágysz, akkor simán jó a 6 mm-es kínai.

Csatoltam a képet is, és nagy örömömben bepróbálkoztam a skorpióval kézenállásban, ami csodák csodájára szintén sikerült az új matracon! Van ám előnye is a keménységnek - jobban tudsz egyensúlyozni kézenállásban. Gondolom mindenkit érdekel, honnan lehet beszerezni. Nos - kérdezzétek Istvánt, hogy tud-e még hozni a titkos lelőhelyéről.

Tudni kell azt, hogy az eredeti Black Mat Németországból jön, a következő honlapról lehet rendelni is: yogamatsandmore.com. A többi állítólag csak utánzat, de Amerikában is kapható pl. a Manduka Black Mat Pro - manduka.com. Nekem ez utóbbi gyanús, hogy nem az eredeti német felcímkézett változata, hanem utángyártott cucc. Íme itt egy értékelés a Manduka Eko Lite matracról (mondjuk ez csak 3 mm vastag). Szóval én maradok a német Komfort Anthrazit-nál. Háromféle méretben is van, kinek mennyi hely kell a vinyászához.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Sziasztok!

Amúgy nem titkos a beszerzési hely!
Ha nem feltétlenül szükséges, nem hoznék senkinek, inkább megadok egy telefonszámot, mivel tényleg nagyon nehéz!

Nekem is elsőre kemény volt, de 2 óra gyakorlás alatt hozzá lehet szokni. És tényleg csúszik ha izzadsz! (BlackMat)

Mysore-ban az a divat, hogy az állókat a matracon, szőnyeg nélkül végzik, majd a Napüdvözlet C-után, ágyaznak meg Mysore szőnyeggel a BlackMat-re. Akkor már egy kis izzadság tocsog rajta(legalábbis nálam) így egyből magához rántja a szőnyeget, elég használható felület keletkezik. A vinyászák miatt jó ha nem száraz a szőnyeg.
Már ha valakinek van vinyászája...

Vagy kezdő vinyászásoknak ajánlom, hogy a csúszós matracon gyakorolják az első pár "átugrást" mivel, így jobban rá lehet érezni a technikára (nem akadsz el, ha egy kicsit leér a lábad, hanem tovább csúszol, meglesz a flow)

István